Monday, September 04, 2006

dia sentuh hati ku

hari ini hati aku disentuh oleh tulisan adik ku ayu..sori tulisan ini agak personal...tapi aku paparkan kerana betapa ia begitu bernilai bagi aku..

kekadang kita tidak dapat merubah realiti hidup..kita akan tinggalkan semua yang berlaku menjadi kenangan..dan menghadapi hari esok untuk kita nikmati..

ayu adalah adik yang sangat rapat..rapatnya aku dengan dia hinggakan aku takut dia menjadi tomboy..apa yang aku buat menjadi kebanggaan ayu..tetapi aku manusia biasa...

ini adalah tulisan log ayu...tentang aku..

1. Dia bersaiz monster, sebab mempunyai ketinggian 190cm dan berat 95kg (mungkin lebih). Dulu aku selalu ketawakan pinggang dia yang ramping sebelum dia kahwin.Dia terlalu kurus waktu tu,dan bila dia kahwin ramai yang ucap syabas sebab badan dia mula naik dan optimum dengan ketinggiannya.

2. Dia ajar aku naik basikal dan motor.

3. Dia teman paling akrabku untuk menontong wayang cina di padang bola dan juga mengejar lori tarian singa waktu Tahun Baru cina.

4. Dia tempat aku bermanja waktu aku mula jauh dari abah.5. Dia selalu memapahku waktu aku kena serangan asthma yang kronik sewaktu kecil.

6. Dia pernah selamatkan kawan aku dari terbakar waktu aku umur 7 tahun lebih kurang. Aku dan kawan-kawanku berlari ketakutan bila Noin disambar api bunga api,tapi heroku datang dan terus memadamkan api yang telah pun tersebar ke bahagian belakang tubuh Noin.

7. Dia tak pernah mengaku dia handal walaupun dia pernah buka 2 gelanggang silat.

8. Dia orang pertama memberitahu aku, bahawa aku mempunyai sesuatu yang dibanggakan.Dia ghairah bercerita pada keluargaku bagaimana aku menewaskan sahabatku digelanggang silat,waktu latihan sparring.

9. Hanya dia, lelaki yang boleh membuat aku gelak dengan amat gembira, humournya tidak pernah gagal menceriakan aku."Nilah tabiat kau dari kecik sampai besar.."aku ternganga, kenapa pula.."Kau tak pernah reti senyum waktu ambil gambar"hahahaha...dia boleh buat lawak dalam apa jua keadaan..

10. Aku pernah mempunyai impian, untuk hanya jatuh cinta dengan lelaki seperti dia, yang boleh buat aku ketawa saat aku paling duka.Yang boleh bersabar dengan setiap kerenahku dan juga pandai menuturkan kata-kata biasa menjadi kata-kata ajaib yang seringkali kusimpan dan jadikan pedoman.

11. Dia mengenalkan aku pada erti pengabdian pada Yang Esa.Menjawab soalan-soalan ketuhananku sewaktu aku berumur 13tahun.

12. Aku mula kehilangan heroku sewaktu dia mempunyai amanah baru dalam hidupnya. Dia perlu menjadi hero buat suri dan anak-anaknya.

13. Dia tetap heroku, walaupun aku tahu dia mungkin tidak dapat lagi menyahut panggilanku meminta bantuan.

kalau adik tuan-tuan menulis begini tentang tuan-tuan apakah perasaan tuan-tuan?

5 Comments:

Blogger oldrockers said...

ayu mendakap erat kenangan-kenangan indah bersama abangnya kerana kegembiraan hari ini tidak setanding dengan yang telah berlalu...

jiwa ayu sedang menangis..dia rindu pada heronya..dia rindu kegembiraan lampau..dia rindu abangnya..dia rindu alam kanak-kanaknya..alam dewasanya tidak seindah seperti yang diimpikan..mungkin!!

kena terus berinya kekuatan abe!!

6:31 AM  
Anonymous Anonymous said...

rasanya tulisan oldrockers tu lebih menyayat hati dari tulisan 'ayu'.

6:04 PM  
Blogger HLiza said...

You make me wanna cry..

6:10 PM  
Anonymous Anonymous said...

hisk..sedih lak citer adik beradik ni....teruskanlah kasih sayang korang ni,pasti bahagia akhirnya..

10:27 PM  
Anonymous Anonymous said...

hye..just dropping by accidently and i've read most of ur posted posts. em..impressive..i da sorg knl sorg blogger ni yg tulisan dia leh wat u tersentuh just like yours..anyway, nice knowing a little bit about someone u don't expect to know but u can feel the sincerity..

7:34 PM  

Post a Comment

<< Home