Monday, August 28, 2006

kedatangan ayu

ayu datang ketika aku pokai..so sambutan tak begitu menggalakkan..kami menonton wayang bersama..cerita plak macam hampeh..ayu plak terjatuh..terseliuh kaki dia..lepas tu kami asyik bertengkar..memang silapnya aku..tak mengaku kesilapan..tapi dia kan adik..aku abang.. lia pun ada berkata..kasarnya ayu..dia pun tak pernah cakap dengan abang dia camtu..

aku tak tahu kenapa beberapa tahun kebelakangan ni kami sering bertengkar..

1. maybe aku nampak kebudak-budakan berbanding usia aku yg lanjut..ini mungkin kerana pergaulan aku sejak aku jadi student semula..

2. maybe aku berubah..tak seperti ayu yang sering berkata tentang perjuangan..kerana dia tak pernah berubah

3. atau mungkin pandangan ayu terhadap aku sudah hilang hormat..dan aku bukan lagi angah yang dia sanjung dulu..

apa pun aku seronok juga dapat penuhi hajat ayu..ke kuala selangor..cuma lain kali harap kami dapat bertemu waktu aku banyak duit... aku gembira dapat berjumpa ayu ..cuma agak terkilan tak dapat beri layanan yang baik..

- bila ada duit semuanya indah, takde duit semua jadi pahit -

kedatangan ayu memberi sesuatu kepada ku, betapa aku menyesal tidak dapat menjadi abang yang adik2 aku impikan

5 Comments:

Blogger AJai Zaidie said...

Assalamualaikum abe Zul

Terima kasih kerana sudi jenguk ke blog saya.
Oh rupanya abang ni pereka hiasan dalaman.saya dulu pernah minat nak bekerja sebagai pereka dalaman tapi tak der keyakinan nak teruskan minat itu.
Saya asala rawang..dalam salah satu entry abang ader mengatakan yang abang ke rawang utk menguruskan satu projek.boleh tahu projek mngenai apa tuh?
hehhee..oklah selmaat berkenalan yer!.

5:39 AM  
Blogger HLiza said...

Duit bukan penyebab segala-galanya. Kdg2 tu Allah sengaja kasi kita pokai sebab bila ada duit kita jadi alpa, boros dan riak. Ada banyak cara untuk have fun tanpa duit. Cuma kita tak nampak.

Maybe kedatangan Ayu ada hikmahnya; both of you should learn more from your mistakes. And I speak for myself too..

12:24 PM  
Anonymous Anonymous said...

sorrylah angah, ayu tak tahu pula ayu makin kasar dengan angah. mungkin masa tu ayu betul-betul tengah bengang. dan masa yang sama amat risau.

mungkin ayu memang kasar bila dengan angah, ayu ingat..ayu mmg macam tu dari dulu.

seriously ayu mmg happy dengan angah, waktu tengok wayang dan pi kuala selangor, tiada siapa yang boleh buat ayu happy macamtu.

cuma malam tu, malam ayu hantar angah,emosi ayu tak berapa stabil.

angah, u are still my hero..i like the way you act,your humour..

i will miss u...

10:42 PM  
Blogger abe jol said...

tanx..for all advises..

smart cute - ko boleh email kat aku layout rumah kau tu..maybe aku boleh beri initial idea..ijol1974@yahoo.com

kat rawang tu di country height..residential..more to architecture..sekarang kau kat mana

oldrockers - aku suka nick tu..rasanya macam sejiawa je bro..
ko bisnes ye..bisnes apa..betul la..tahan 7 hari je..sori..ramai pulak org baca blog aku..segan pulak org tau aku pokai..

hliza - betul along..sori arr..angah masa tu frust sket..so terlepas tulis dalam blog..

ayu - sorri ayu..angah umpamakan blog ni diari angah..bukan niat nk kata apa2..tapi terlupa mata pena lebih tajam dari mata pedang..

7:18 PM  
Anonymous Anonymous said...

Yes indeed, in some moments I can say that I jibe consent to with you, but you may be making allowance for other options.
to the article there is quiet a question as you did in the go over like a lead balloon a fall in love with delivery of this request www.google.com/ie?as_q=adobe fireworks cs3 9.0.1188 ?
I noticed the axiom you suffer with not used. Or you partake of the dark methods of development of the resource. I have a week and do necheg

2:16 PM  

Post a Comment

<< Home