Friday, July 21, 2006

aku yang tidak bersyukur


semalam sesuatu telah berlaku..aku harapkan ia adalah satu titik tolak kepada perubahan sikap ku..dalam menjalani kehidupan harian ku yang penuh dengan kebosanan dan kekusutan meikirkan masalah sekeliling..aku tiba-tiba ditegur oleh seorang yang agak berusia..

'kenapa muka kau macam ada masalah '..aku sekadar menjawab..'boring dengan life'..dia pun berkata..kalau 'kata bosan ,memang hidup kita akan bosan..ingat Allah s.w.t itu seperti mana yang kita sangkakan..' aku bermenung..tapi kalau memang bosan nak kata apa..bisik ku dalam hati..lantas kata beliau..' bilakah kali terakhir kau bersyukur..'.....kata-kata itu bagaikan menghuraikan semua dilema aku...

mungkin ini teguran dari tuhan..bisik hati ku..

lewat petang semalam aku terbaca sepotong zikirullah..

'tiada tuhan melainkan Allah dan muhammad itu pesuruh Allah,
sesungguhnya tubuh ku, nafasku, nadiku, setiap detikku, didalam pengetahuan Allah'

dan secara tak langsung kalimat itu melekat dihati ku...
dan sebentar tadi aku terbaca email yang tertulis ayat Allah s.w.t

'jika engkau malu pada ku maka Aku lebih malu pada mu'

aku harap perasaan dan kesedaran ini akan kekal..tetapi aku faham..tuhan itu akan selalu menegur ku..dan aku yang sering lupa untuk bersyukur..

mungkin tulisan ini agak membosankan tetapi adalah harapan bagi ku..

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

be grateful because u have ur own life, wife to be with, kids to be cheer...

i hv nothing

1:04 AM  
Anonymous Anonymous said...

That's a great story. Waiting for more. » »

11:48 PM  

Post a Comment

<< Home