Monday, September 04, 2006

silat lagi..

dalam persilatan aku ada beberapa anak murid yang aku kenang..atan hanya seorang yang khatam..yang lain fikri, ayu, zaizul,abob, sara, nurul dan beberapa orang lagi yang aku ingat rupa tapi tak ingat nama..aku cuba mengajar kakak aku along dan isteri ku lia...tapi tak berapa jadi..

antara kenangan aku yang manis adalah berlatih bersilat dengan adik beradik aku..ayu ada simpan lagi x baju silat..

dalam aku melayari dunia persilatan aku ada mencipta sejenis yang aku adaptasikan dan kembangkan dari gabungan beberapa silat yang aku pelajari, teknik pertandingan dan beberapa tambahan untuk pukulan rahsia..aku ada menulis dan membukukan silat tersebut dan mengajarnya hanya kepada adik-adik aku..mungkin mereka ingat atau mingkin sudah lupa..

mungkin juga aku boleh terus mengkaji dan membukukan beberapa kaedah yang baik sebagai harta yang mungkin berguna satu hari nanti..

aku seronok bersilat..rasa sihat dan yakin pada diri..

2 Comments:

Blogger HLiza said...

Bukalah kelas silat betul2. Lama dah orang suruh ni.

6:11 PM  
Blogger oldrockers said...

masa umur 10 tahun, ada cuba nak belajor silat..bila mahaguru kata kena test..baling ngan lembing dulu..cabuttttttt... tak singgah mana-mana gelangang lagi dah!!!hampeh punya mahaguru

3:37 AM  

Post a Comment

<< Home