Monday, October 02, 2006

ROCK



aku rockers ke?....penah simpan rambut panjang sekali...masa baru grade diploma dulu..pastu bila kerja potong..aku dan band aku dah bermain sejak tingkatan 3..lagu ku yang pertama adalah GADISKU..oleh SEARC..dan aku waktu itu adalah drummer...





sekarang band aku masih aktif..dan ada studio diRawang...peralatan semua complete...hasil usaha guitarist aku jendol...

aku sebagai vocalist..aku tahu suara aku tak power sangat macam AWIE...tapi member aku masih sabar dan suruh aku nyanyi lagi.....maybe bila kita orang main..muzik heavy gila...suara tak berapa clear...so dia orang tak perasan suara aku sedap ke tidak...

kami main lagu Metalicca, DIO, Gun N Roses, XPDC, Rusty Blade, Search, Wings, Sweet Charity, May dan ...hehehe...M. Nasir....

maybe pelik kenapa M. Nasir terselit..sebenarnya muzik M Nasir tu kreatif dan sedap dimainkan...tapi aku tukar versi Metal...

so..apa genre kumpulan aku?...sebenarnya jiwa aku lebih pada Metal..

tetapi rocker yang paling aku sanjung adalah RAMLI SARIP...korang dengar la lagu dia..sebenarnya hebat..cuba hayati...


korang percaya tak aku pernah layan gigs..BLACK METAL lagi...itu kerana guitarist aku bekas kumpulan AZAZIL...(nama iblis tu)...sebuah kumpulan BLACK METAL yang top di negara kita..

base guitarist aku ..BIBIR (hafsyam) adalah adik kepada pemain lead guitar REBORN yang main di ROCK UNITE...

dan PADIL (apek) adalah drummer aku yang ada sijil muzik..

bercakap pasal BLACK mETAL..mereka terdiri dari golongan profesional sebenarnya...korang tau tak CROMOK tu arkitek...AZAZIL sekarang terdiri dari bank manager..jangan tak tau..dan them all sebenarnya begitu pro dalam muzik...dengar saja muzik mereka bukan semua orang boleh main...

hari tu sebelum main dia orang siap baca doa...tapi baju gambar setan...tapi aku kenal diaorang sebenarnya baik....rileks je...bukan puja setan....

tapi aku istighfar banyak la lepas tengok konsert ke gigs ke...takut setan masuk pulak dalam badan..

pada aku muzik itu hiburan....merangsang otak...tapi dengar la lagu ramli sarip...tolong la dengar..

8 Comments:

Blogger oldrockers said...

dasyat lagu-lagu yang lu nyanyi tu mat...sekali-sekala jamming jugak dengan budak-budak grafik masa kat kl dulu..masa muda-muda dulu..kawang-kawang asyik nak main lagu metalica aje..gua tak pandai main apa-apa alat muzik pun..hehehehe...so selalu dia orang suruh nyanyi aje..asyik-asyik lagu one...kenangan indah..sekarang ni masih beli cd rock..tapi rock 80'....ramli sarip banyak menceritakan hal-hal kerohanian dalam lagu-lagunya...peace to world abe..terus rock n roll..see you somewhere in time...

5:31 PM  
Anonymous Anonymous said...

muzik adalah refleksi pada jiwa orang yang mendengar dan mengaplikasikan muzik tu.

cuba fikir...kenapa orang tabligh tak dengar lagu metal..hahah

10:02 PM  
Blogger HLiza said...

Metal? Oh no! Not my taste! Adui buruknye, suara tak sedap nyanyilak lagu metal! Ha ha ha...

1:23 AM  
Blogger abe jol said...

sebenarnya ada lagu metal yang memangkin semangat...member tabligh kalau tau angah ni metal pengsan kot..nyanyi lagu metal ni tak payah suara sedap..tu yang best

2:30 AM  
Blogger HLiza said...

Ha ngaku pun suara tak sedap!

6:21 PM  
Anonymous Anonymous said...

tau tak sebenarnya ayu ada gak cita2 nak jadi drummer, sebab ayu memang suka mengetuk, sampai kena marah kat dalam kelas masa sekolah dulu sebab suka gendang meja.

Tak sangka angah minat gun n roses gak. Malas nak cakap, ayu penah jadi die hard fan gun n roses ngn nirvana, gak.

Tapi skang dah tobat dah..heheh

6:32 PM  
Blogger abe jol said...

minat Gun N Roses kena tobat ke..mungkin angah ikut perangai abah yang suka low profile dan tak tunjuk alim..rocker pun perlu ingat tuhan..

8:41 PM  
Anonymous Anonymous said...

caya sama lu ler abe...rock-rock jugak..akhirat jangan luper...hehehehe

10:12 PM  

Post a Comment

<< Home