Thursday, October 05, 2006

Putrajaya ku..

hari-hari aku berlalu dengan melihat Putrajaya...tempat aku kerja sekarang..dikelilingi dengan senibina yang menggila...menewaskan Gotham City dalam cerita BatMan...aku memang impress dengan putrajaya...hebat...

tetapi mengikut khayalan aku Putrajaya sepatutnya di huni oleh manusia- manusia seperti dalam cerita Matrix...tetapi hakikatnya hanyalah manusia biasa..ada yang boroi dan pendek..makcik-makcik...ya laa..kebanyakannya kakitangan kerajaan...

gambar diatas adalam mesjid Putrajaya..yang aku bayangkan seperti mesjid Geny dalam Alladin..sebab aku tak cari jumpa..bila nak cari pegi sembahyang berrpusing - pusing tak jumpa..hanya nampak dari jauh..

yang atas tu pulak adalah PICC..Pusat Konvensyen Putrajaya...aku pernah masuk...tengok konvensyen..aku bukan tengok konvensyen..tapi tengok dinding lantai dan siling..


kat sini nak makan susah juga..bukan sebab puasa...sebab kena pegi ke Alamanda..next blog aku akan tulis tentang Alamanda...tempat aku bayar bil letrik..nak cari Bank kat sini susah..kebnyakan local bank..kalau Public Bank ke...Hong Leong ke..arab malaysian ke..memang x de...

to be continue..

3 Comments:

Blogger oldrockers said...

dulu berangan-angan nak beli rumah kat putrajaya..skrg masih dok johor jugak! takde rezeki...

2:11 AM  
Blogger HLiza said...

Entahlah.. nampak dah sekarang ni Putrajaya tu macam a big flop!

3:10 PM  
Anonymous Anonymous said...

yang pastinya sehari dua ni ayu mengutuk putrajaya, sebab ...rasanya angah tahu sebab dia ..hahah

6:34 PM  

Post a Comment

<< Home