Wednesday, October 18, 2006

pre..raya...di kl..catatan seorang pemerhati

hari ini aku cuti...so aku guna masa ni untuk berjalan2 kat kl ni sesorang..tgk gelagat manusia...dan cari apa-apa yg patut dibeli untuk buah tangan...apa pun simpan sket untuk raya...yang penting bil dan instalment perlu dibayar dulu..biar takde yg sangkut lepas raya...

aku berjalan di kl ni...otak tak berenti berfikir..cemana la kutu dan penagih ni nak beraya...pastu tgk plak building kat kl ni...ada baru ada lama...kalau la building lama ni dicat baru..mesti colorful...terutama area chowkit, TAR dan petaling street..terfikir pasal tu..aku singgah cyber cafe untuk berkongsi fikiran dengan para peminat semua..hehe..

apa pun comunity kita macam x appreciate value of nostalgia yang ada di kl ni..aku terbayang kl zaman Yap Ah Loy..setiap binaan yang lama ada beauty yg tersendiri..itu kalau kita lihat dengan sebenar2 lihat..

tua tak semestinya buruk..tapi tua jangan nak nampak macam muda..lagi buruk..macam tu la senibina..yg lama ada karaktor yg menceritakan zamannya..

apa pun biar aku teruskan perjalanan dengan capal baru yang aku beli semalam ni....tahun ni raya aku macam lebih bermakna dengan capal ala Alladin yang buat aku kembang kempis ketika memakainya...jumpa lagi di hari raya

0 Comments:

Post a Comment

<< Home