Wednesday, October 11, 2006

Aidil Fitri yang ada Soul

sebagai manusia seni...setiap yg berlaku itu perlu ada soul..begitu juga aidilfitri bagi aku..aidilfitri adalah hadiah Tuhan untuk hambanya...amat bermakna...

Aidilfiri yang paling best bagi aku berlaku pada tahun 1991..ada soul..waktu itu aku tinggal di Kuala Selangor...apa yang buat ada soul..aku jaga solat tarawikh..takde miss..diserta dgn tahjud..aku bersyukur seumur hidup aku ..ada satu hari raya yang bermakna... manisnya masih terasa hingga hari ini....

dan kenangan beraya yang paling aku ingat ialah ketika umur aku sekitar 9 tahun..aku ingat waktu itu di rumah Tok Cat...ramai adik beradik abah...kami beraya dari satu rumah ke satu rumah...suasana masyarakat Jawa...Jawa ada soul..

dan aku pun takkan lupa...Raya 1997..aku berkahwin beberapa hari selepas raya....

aku sekarang happy beraya bila belikan baju anak-anak...seronok..berbuka bersama..melihat ketabahan dua orang hero aku berpuasa..tak penah miss..dia yg kejut aku sahur..melihat aiman tahan tarawikh sampai witir..




1 Comments:

Blogger oldrockers said...

raya gua..untuk anak isteri aje sekarang..

3:46 AM  

Post a Comment

<< Home