Wednesday, November 29, 2006

aku akan kuar menjadi rama-rama yang indah


sepak je semua masalah yang datang..untuk menceritakan semua masalah hidup dalam blog adalah sesuatu yang tidak elok..bila aku baca balik aku pun kutuk diri aku..hidup memanglah penuh dengan masalah..orang yang hebat adalah orang yang cepat menyelesaikan masalah..

dalam perlawanan silat contohnya..kita tak boleh tumpukan cara untuk menangkis serangan musuh..tapi yang penting untuk mengasak musuh dengan serangan yang tak tertangkis..menambah pressure dan asakan..biar musuh rasa tertekan..kalau takut kena belasah tak payah bertanding..aku penah lawan Juara Dunia..Azhar Ahmad..(tanya ayu dia tengok fight tu)..hampir-hampir dia tewas..dah tua ni pun aku tak takut lawan bebudak muda..aku tak takut..kenapa perlu takut pada kehidupan?..waaarrgghhh..live as a metallian.... ride the tiger..

inilah pendekatan yang perlu aku ambil untuk menempuh perjalanan hidup..agar semua tindakan aku akan menambah faedah dan keuntungan dalam keluarga aku..

tona nak berenti tu perkara kecil..dulu aku pernah lebih susah lagi.. aku pernah berulang dari Melaka ke Shah Alam, untuk study..pas tu Tanjung malim ke Shah Alam sampai eksiden kat High way..duit takde hujung bulan tu biasa sangat dah....aku tak nak fikir sangat..i have to push my self harder.. tak boleh selesa sangat..

ada satu job besar untuk UITM ..aku punya own project..kena confirmkan cepat..payment dapat ke tidak belakang cerita..atleast aku dah cuba..dan kerja di Putrajaya pun kena fokus..senang naik pangkat..gaji kalau dah besar tak payah susah - susah cari job luar.. habiskan study buat master..sikit je lagi..tu fokus aku..

bila semuanya selesai aku akan terbang ..umpama ulat dalam kepompong..akan keluar terbang menjadi rama-rama yang indah..

1 Comments:

Blogger oldrockers said...

cerita masalah kat blog ni..boleh meringankan kepala sikit..

9:28 PM  

Post a Comment

<< Home