Tuesday, November 28, 2006

pening

hari ini aku pening memikirkan beberapa perkara yang berlaku..Tona orang gaji aku nak berenti..

aku tak sangka begitu besarnya implikasi pembantu rumah selama ini..antara keputusan yang agak drastik perlu aku ambil ialah meminta isteriku berhenti kerja kerana tak sanggup biarkan anak aku yang dah besar tu tinggal di taska..sesi persekolahan (pagi dan petang) yang berbeza tidak membenarkan anak aku tinggal di rumah..

setakat ini jalan terbaik adalah meminta isteriku berhenti kerja..dan menggunakan sebuah kereta sahaja..itu sahaja jalan jika aku ingin mengekalkan kebahagiaan anak-anak aku..

ketika ini keputusan masih belum muktamad..kerana aku masih lagi berfikir...

sampai begitu sekali kesan pembantu rumah dalam rumah ku

5 Comments:

Blogger oldrockers said...

payah ni....kena buat keputusan yang terbaik beb!!! SOHO takleh ke..ada jugak income.

3:35 AM  
Blogger abe jol said...

SOHO tu apa bro..macam bakso je bunyik nya

4:04 PM  
Blogger oldrockers said...

Small Office Home Office...buat kerja kat rumah

5:25 PM  
Blogger abe jol said...

yang tu memang la ada..yang proposal stage ada satu..yang dah siap orang tak bayar dah masuk 6 bulan ada satu..yang dah masuk setahun ada 2..yang dah masuk 3 tahun tak payah citer la..

kalau dapat confirm satu job (UITM Rembau)ni memang ingat nak berenti terus..buat bisnes fultime..tapi projek macam nampak tak nampak je..tu yang lomah ni..

5:07 PM  
Anonymous Anonymous said...

ehh angah tahu bakso ???? bakso tu best tau

10:04 PM  

Post a Comment

<< Home